sobota 2. mája 2015

Príbeh kreslenia.

Ako už viete začala som kresliť a bola by škoda ak by práve môj blog, ktorý bol prvým krokom k tvorivosti zostal o moje kresby ochudobnený. Všetko je to pre mňa celkom nový svet v ktorom sa hľadám, ktorý mi však veľmi pomáha spoznávať samu seba a posúvať sa vo vývoji zase troška ďalej.

Tak ale ku kresbám...

Začnem čiernobielou tvorbou, hoci tá prišla na rad až o troška neskôr. Raz sa ma jeden známy spýtal, či sú moje kresby odrazom mňa samej. Po pravde ma svojou otázkou zarazil a uvedomila som si, že cez ne ukazujem svetu kus seba, hoci nie sú vyslovene selfies, ale skôr výsledkom pocitov, skúseností, emócii a pozorovania vecí a príbehov okolo seba. Nevedela som, či som na niečo také pripravená, ale aj toto som ja a uvedomila som si, že toto je moja cesta ako nájsť samu seba. Najviac ma fascinujú práve tie najprirodzenejšie veci ako láska, život, príroda, ľudský kontakt a to je prečo kreslím to čo kreslím. Rada kreslím to čo je momentálnou realitou a momentom (ak to dáva dáky zmysel :D).

Začala som so živým kreslením modelov, keďže sa ku mne akosi takáto možnosť dostala. Ľudia ma fascinujú a dokonca ku mne prišlo vysvetlenie prečo sú to často krát práve nahé telá. Pôjde o symboliku, že sa snažím vidieť ľudí presne takých akí naozaj sú a to je moja filozofia aj v bežnom živote.

Samozrejme kreslím aj to čo tu už stojí stovky rokov a rozpráva zase rôzne príbehy, ktoré sú nám však skryté. Máme šancu rozpoznať ich len vizuálnym či hmatovým vnemom, ale všetky tie detaily sa už bohužiaľ nedozvieme.

Moje farebné obrázky sú zatiaľ maľby acrylom a temperovými farbami. Občas sú konkrétnymi  prevedeniami skutočnosti a občas sú abstraktným vyjadrením podvedomej mysle.

Vždy som sa považovala za logického jedinca, ktorý sa snažil všetko pomenovať a rozumovo vysvetliť. Preto mám zrejme potrebu pomenovať čo vlastne kreslím, hoci to ani nie je potrebné. Za každým dielom však vždy stojí nejaký motív, hoci v mojom prípade ho ani autor, nie vždy pozná. Ale práve cez neho má šancu tento motív nájsť. Každý si však v obrazoch, ale aj v príbehoch iných ľudí, vždy nakoniec nájde svoju interpretáciu, ktorá s pôvodnou motiváciou autora možno nemá nič spoločné, preto stojí za to preskúmať čo to vyvolalo v nás a prečo. Myslím, že všetko okolo nás nám môže slúžiť ako inšpirácia, hoci ide často krát o našu vlastnú interpretáciu, a tá nás zase posúva niekam ďalej. A to je dôvod prečo sem svoje obrázky dávam.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára