sobota 23. novembra 2013

Vitaj, Edinburgh!

A tak som konečne späť...na blogu...ale preč zo Slovenska.
Presťahovala som sa do novej krajiny, za novým životom, zážitkami a snáď nájdením zmyslu mojej existencie. Posnažím sa byť menším sprievodcom, ktorý veľmi subjektívne bude interpretovať prežité, nové, iné a rovnaké ako u nás. Už mesiac bývam v Edinburghu, v hlavnom meste Škótska, vo Veľkej Británii.


Ako sa to celé  udialo...
Vyvolený tu býval štyri roky, potom sa vrátil na Slovensko, keďže siréna zrejme volala, aby sme sa spoznali. Ako viete z viacerých predchádzajúcich článkov, so štúdiom u nás som nebola práve spokojná. Nedávalo mi pocit, že to k niečomu vôbec je a tak sme sa spolu s Vyvoleným rozhodli ísť skúšať šťastie niekam inakam. Najlepšie kde to človek troška pozná. Do Španielska skrz Vyvoleného jazykovú bariéru a momentálnu veľmi zlú pracovnú situáciu, to nešlo, hoci som tam jeden rok bývala. Voľba teda padla na Edinburgh, bol tu predsa dlho, kopa známych mu tu zostala, to znamená zázemie a pomoc keď bude najhoršie.

Prvé dni, týždne...
Pred cestou som mala veľmi zmiešané pocity. Nechcelo sa mi ísť nikam, nevedela som sa dokopať do balenia, najradšej by som to celé odvolala. Týždeň lúčenia s rodinou a kamarátmi, plno sĺz a rozcitlivené situácie ma ešte viacej odhovárali. Cesty späť už nebolo, do školy som prihlášku podanú nemala, prácu na trvalý úväzok som odmietla, už som mohla len nasadnúť do lietadla a nechať sa prekvapiť, čo si pre mňa zvláštne mesto Edinburgh, o ktorom som zase veľa nevedela, pripravilo.

Prvý týždeň sme bývali u Vyvoleného škótskeho kamaráta. Fboy (ako ho budem volať) nám poskytol izbu, rozťahovací gauč a záchranu v prvých dňoch, keďže, ako sme neskôr pochopili, v hosteli by to bolo „o hubu“. Začali sme hľadať byt, banalita sa zmenila zrazu na takmer nezdolateľný problém. Ak sa nám konečne niekto ozval späť, naša eufória sa rozplynula, keď pred bytom čakalo ďalších dvadsať ľudí. Kde byt nezobral prvý čo dal depozit, tam nám ho vyfúkol o chlp francúzsky pár, keďže Eiva (myslela som, že jedine osud dve rovnomenné dievky môže dať dokopy) sa chcela naučiť predovšetkým po francúzsky. Strácali sme nádej, denne sa objavil jeden inzerát na izbu pre pár. U Fboya mali na druhý deň prísť búrať kuchyňu, bolo by teda lepšie, aby sme sa odsťahovali. Niekto nás má hore rád, keďže sa zrazu objavil inzerát bez fotky, ponúkajúci izbu na rovnakej ulici, kde sme práve bývali. Môj výrok po tom, čo sme niekoľko bytov obehali a nič nevyšlo, že byt ktorý na nás čaká musí byť skutočne úžasný, sa stal zrazu skutočnosťou. Dnes bývame v krásnom novom modernom byte, vo veľkej slnečnej izbe, veci sme len preniesli cez ulicu, fajn talianskych a poľských spolubývajúcich vychytali.

Keďže si v angličtine nie som toľko istá ako v španielčine a škótska angličtina je predsa troška odlišná, zaplatila som si v prvých dvoch týždňoch intenzívny kurz angličtiny. Hjudži (píš ako počuješ :D) z Japonska bol môj jediný spolužiak, takže kurz bol skutočne intenzívny. Každý deň tri hodiny s native speakrom a po dvoch týždňoch som sa celkom rozrozprávala, hoci sme sa učili ozajstnú britskú angličtinu a nie tú škótsku. Počas druhého týždňa v škole som si začala hľadať prácu aj ja. Do dnešných dní sa mi nič nepodarilo, hoci som rozdala desiatky životopisov. Z práce, ktorá by sa mi asi najviac páčila sa mi aj ozvali, ale  bol tam podstatný háčik. Bolo potrebné bývať v hosteli v ktorom by som robila na recepcii. Keďže sme si však konečne našli asi najlepší možný byt v Edinburghu, nemohla som túto ponuku prijať. Takže hľadám ďalej.

Toľko na úvod. O ďalších nových zážitkoch, skúsenostiach, meste, mentalite a o všetkom zaujímavom zase nabudúce. Čoskoro.

6 komentárov:

  1. Som rada, že sa ti zatiaľ darí, na ďalšie zážitky sa teším! ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. darí ako darí...ale dá sa to ;) myslela som, že som sem už odpovedala, ale asi sa mi to len snívalo :-/ tie komenty akosi zmizli..

      Odstrániť
  2. Wow Edinburgu :) ja ho tiez planujem s priatelom navstivit :) ale naozaj len navstivit ...
    som zvedava kde ta najblizsie mesiace zavedu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. určite stojí za to prísť sa sem pozrieť...ak sa ti páči napríklad Praha, tak Edinburgh je ešte krajšia Praha :) ak sem pôjdete daj vedieť, možno sa aj stretneme ;)

      Odstrániť
  3. gratulujem!!! fandim vsetkym, co sa rozhodli odist zo Slovenska :)))))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem :D..ja som bola vždy akosi viac túlavá než hrdá Slovenka :D hoci hrdá som odkiaľ pochádzam, ale len život doma som si akosi nevedela predstaviť :)

      Odstrániť