piatok 5. októbra 2012

Výstava Interbueaty/Bioštýl/Ezoterika




Dnes som sa zúčastnila výstavy Interbueaty/Bioštýl/Ezoterika v Bratislavskej Inchebe. Túto výstavu som absolvovala po prvý krát. Moje kroky smerovali do oddelenia bioštýlu a ezoteriky, keďže som na túto oblasť zaťažená :)


Nemôžem povedať, že by tam nič nebolo, ale čakala som trošku viac, trošku menej komerčna. Síce som tam obúchala zopár eur, väčšina prezentujúcich mi prišlo, že prišli na čisto vysokozárobkovú činnosť a nie pomôcť luďom. Chápem, že nejaké interbueaty, autosalón, flóra a podobné výstavy sú o prezentácii seba samého a samotnom predaji, ale spomínaný bioštýl a ezoterika mi také neprídu, respektíve by nemali byť len o tom. Ale zase nemôžem takto hovoriť o všetkých zúčastnených.
Hneď na začiatku som sa zastavila pri stánku so sypanými čajmi, keďže dlhšie zháňam dobrý čierny čaj. Slečna za pultom mi išla hneď ukázať ten najdrahší čo tam mali, ale našťastie k nej pristúpil ďalší predajca, starší pán, ktorý vie ako na to. Tiež mi ukázal zopár čajov, neboli najlacnejšie, ale keď som povedala svoje požiadavky, bol ochotný zraziť cenu. Ja som tak kúpila dva, ktoré v konečnom dôsledku spolu stáli o niečo viacej ako čaj ponúknutý slečnou na začiatku, mala som však dobrý pocit z kúpy ja a aj pán z predaja. Vtedy ma napadlo: „Takto sa obchoduje“ :)


Na výstave som obchádzala viacero zaujímavých stánkov. Pristavila som sa pri meraní meridiánov na ruke a nohe. Metódou podobnou akupunktúrnym bodom vedia vyšetrujúci pomocou istého prístroja zistiť v akom stave sú vaše orgány a kde by malo nastúpiť „liečenie“. Ide skôr o metódu prevencie, kedy zistíte, kde máte problém a kde treba začať konať, aby nenastúpili zápaly a rôzne iné zdravotné ťažkosti. Môžem potvrdiť, že samotné zisťovanie je skutočne pravdivé. Mne zistili zvýšené hodnoty na štítnej žľaze. Neberiem na ňu zatiaľ lieky, ale teraz som bola na problém s ňou upozornená behom jedného týždňa po druhý krát a pri mojom životnom štýle by problémy skutočne mohli nastať.


Rovnako mám problém z črevami, viem nie vábna téma, ale bohužiaľ. Trošku ma zarazil fakt, že mám v poriadku priechodnosť ciev, keďže zvyknem mávať kŕče a v určitej oblasti mi trošku vystupujú žily.  Pani, čo mi vyšetrenie robila, mi odporučila prípravky, ktorými by som si vedela pomôcť hlavne s tými črevami. Dokopy by ma stáli okolo 100€. Nie len, že som ani toľko pri sebe nemala, ale prišlo mi to neuveriteľne predražené. Som zástanca toho, že na zdraví netreba šetriť, ale akosi som z toho nemala dobrý pocit a vraj mám dávať na svoje pocity :) Takže metódu EAV istotne neodsudzujem, som však toho názoru, že človek si vie pomôcť aj sám bez tak drahých prípravkov, stačí len zmeniť postoj a viac počúvať svoje telo. To spravím aj ja. Istotne mi však vyšetrenie dačo potvrdilo, čo som si dávnejšie myslela, ale nebola som si úplne istá. Potrebujem čím skôr detoxikovať svoj organizmus.


Od pani som odchádzala mierne rozčarovaná, pretože, keď videla, že nič zo mňa nebude, dala mi síce na seba kontakt, ale moje ďalšie otázky už veľmi nebola ochotná zodpovedať. Presunula som sa k ďalšiemu stánku, tentokrát k homeopatikám. Čo to som o nich počula, zopár aj vyskúšala a myslím, že sa nimi začnem zaoberať viacej. Nerada do seba cpem chémiu, takže všetko, čo sa približuje k prírode mi je sympatické, tento krát aj cenou. Kde pani pred tým mi predpisovala tabletky na črevá za 30€ (nevravím, že sú neúčinné) tu mi slečna ponúkla na mesiac jedny za 4€, čo je podstatný rozdiel. Viem, že občas cena určuje kvalitu, ale v tomto prípade nemám ten pocit. Veď uvidíme, či zaberú, či moje telo rozpozná, že nie sú pre mňa vhodné, alebo naopak, či som našla spôsob na svoje neduhy, kde si lekári veľmi rady nevedia, respektíve by do mňa cpali tabletky riadne zaťažujúce organizmus. Pôjde možno o dlhodobejšiu liečbu, ale ak mi to má pomôcť a je to prírodné, najmenej mi to vadí. Po mesiaci sa mám hlásiť ako som na tom a uvidíme, čo ďalej. Pre zatiaľ mi je Česká homeopatia skutočne sympatická.


Keďže bol čas obeda, dobre som sa napala skutočne chutného vegetariánskeho jedla, ktoré ponúkala reštourácia Good five. Mala som možnosť ochutnať ajurvédsku kávu, ktorú si časom zadovážim, keďže mi chutila viacej ako normálna. Pristavila som sa pri obchode s kamienkami a v tlačenici som sa predrala k tým „mojim“, mali veľký výber.


Medzi všetkými týmito stánkami stáli ľudia v radách, aby im panie z TV8 a časopisu Veštiareň vyveštili z kariet. To množstvo ludí, ktorí sa menili ako na páse, ma o schopnostiach týchto paní veľmi neutvrdzovali. Svojho času som zastávala názor, že za podobné služby by človek nemal pýtať peniaze. Dnes si to už nemyslím. Ak sa chce niekto venovať napríklad liečiteľstvu, byť terapeutom, masérom a pod., tak na to, aby svoju prácu, poslanie a pomoc iným mohol rozvíjať v plnom rozsahu, potrebuje finančné prostriedky. 
Ďalšie stánky sa venovali biopotravinám, fengshuei, predaju rôznych ezoterických predmetov, mastí, prírodných produktov a pod. Trošičku mi v tejto oblasti chýbali odborníci v holistickej medicíne, venujúci sa energiám, jóge (hoci bola o nej prednáška), duchovnému rastu, sebarozvoju a spájaniu duchovna a telesna do jedného celku, kde si človek nájde, čo mu skutočne v tomto smere chýba. Možno som také stánky prehliadla, neviem.


Nakoniec som sa vybrala pokochať sa vonkajšou krásou do sekcie Interbueaty. Keďže tento smer nepovažujem za až tak veľmi dôležitý v mojom živote, prešla som ho viac – menej v rýchlosti. Rôznych skrášlovacích produktov tam bolo neúrekom. Chcela som sa dať namaľovať, ale na vystátie rady som nemala trpezlivosť, rovnako ako ani na kaderníkov. Stvárali však úchvatné kúsky. V jednotlivých stánkoch radili, prezentovali predlžovanie mihalníc, trvalý make-up, prístroje na chudnutie a pod. Dala som si aspoň záväzok, že okrem pudru a špirály si občas dám aj tiene a trošku sa vymachlím, veď mám prácu, kde si človek na svoj výzor musí trošku potrpieť. A vlastne nejde len o prácu, raz za čas sa chce každý páčiť. Nie ostatným, ale hlavne sebe :)

zdroj obrázka: http://www.valpiform.sk/biostyl.html

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára