streda 17. apríla 2013

101 vecí za 1001 dní

Možno ste už o nich počuli a možno ešte nie. Zoznam 101 vecí za 1001 dní obieha blogy po celom svete už jedno desaťročie. Lepšie ako na jeden rok, je dať si predsavzatia na 1001 dní, pretože sú ľahšie splniteľné. Dôvod je jednoduchý, máte nie len dlhší čas, ale aj sa striedajú niekoľkokrát rôzne životné obdobia. Rok je proste príliš krátky. Takmer tri roky by mal byť dostatočne dlhý čas na splnenie aj väčších výziev.

Ja osobne si myslím, že nie každému sa podarí všetko na zozname splniť, možno ani mne nie, hlavne ak ide o ciele, ktoré sú skutočne ťažšie splniteľné. Myslím si však, že zoznam je perfektná motivácia, ťažšie na svoje sny zabudnete a nič sa nedeje, ak ich splníte aj o niečo neskôr, keď budete mať napríklad peniaze, alebo sa inak zmenia okolnosti. Netreba však veci odkladať, ani ja sa nechystám. Všetko, čo bude v mojich silách chcem splniť. Zatiaľ som pozitívne naladená, že bude v mojich silách splniť všetko :) Uvedomujem si však aj fakt, že počas troch rokov sa človek môže veľmi zmeniť a to čo chcem dnes, už neskôr nemusím chcieť. Preto som veľmi zvedavá, ako to celé nakoniec dopadne. Podrobnejšie informácie o zozname (odkiaľ pochádza, ako ho tvoriť a pod.), nájdete na blogu trojveršie

Predstavujem vám môj zoznam 101 cieľov na najbližších 1001 dní. O ich plnení vás budem pravidelne informovať.

Začiatok: 17.4.2013
Koniec: 5.2.2016

1.       Doplniť vlastné foto ku každému článku na blogu
2.       Vytvoriť si bylinkovú lekárničku
3.       Spraviť štátnice na práve
4.       Ísť doštudovať do zahraničia
5.       Zvládnuť konečne celú metallicu (nothing else matters) na gitare
6.       Ísť jazdiť na koni 20krát (13/20)
7.       Spraviť si vodičák na motorku
8.       Kúpiť si zrkadlovku a fotiť čo najviacej (aj bez nej)
9.       Vytvoriť blog na wordpesse
10.   Napísať e-book
11.   Dokončiť rozpísanú knihu
12.   Opäť zažiť disko, pretancovanú celú noc až do rána, náramne sa baviť a totálne sa zresetovať
13.   Aspoň v jednej oblasti života zaviesť minimalizmus
14.   Naučiť sa nové návyky (1/20)
15.   Naučiť sa po francúzsky
16.   Prečítať 5 španielskych kníh (0/5)
17.   Prečítať 5 kníh v angličtine (0/5)
18.   V jeden deň zažiť východ aj západ slnka
19.   Zúčastniť sa akcie „give a hug“
20.   Zaviesť meditácie do každodenného života
21.   Ísť sa snowbordovať do Tatier alebo Álp
22.   Navštíviť piváreň, kde točia aspoň 5 druhov pív a všetky ochutnať
23.   Darovať časť svojich vecí
24.   Ísť vyvenčiť hafanov do útulku
25.   Spraviť 10 výrobkov s farbami na sklo (0/10)
26.   Prejsť Štyri dohody – pracovná kniha a implementovať ich do života
27.   Prečítať komplet celú Bibliu
28.   Ísť na niekoľkotýždňový/mesačný kurz cudzieho jazyka do cudziny
29.   Opäť začať s penpals a pravidelne si dopisovať
30.   Každý deň behať/chodiť s palicami
31.   Aktívne sa venovať ľudským právam
32.   Cvičiť jogu
33.   Absolvovať tanečnú školu/kurz
34.   Vylúčiť chlieb z jedálnička (alebo aspoň podstatnú časť)
35.   Zariadiť náš dom/moju izbu podľa Feng Shuei + naštudovať si pravidlá
36.   Pridať knihy do Knihobežníka
37.   Ísť na thajskú masáž
38.   Dokončiť svoj fotoalbum od narodenia
39.   Založiť spoločný fotoalbum mne a Vyvolenému
40.   Zaviesť v našej kuchyni triedenie odpadu
41.   Nechať sa odfotiť od profesionála
42.   Aspoň raz za mesiac sa stretnúť s niektorými z mojich kamarátov
43.   Dať si náušnicu na vrch ucha
44.   Dotvoriť tetovanie na chrbte
45.   Ísť prvý krát v živote ku kozmetičke :S
46.   Schudnúť na 55 kg
47.   Naučiť sa chodiť v opätkoch
48.   Ísť opekať pod stany k jazeru
49. dopísať na blog všetky články, ktoré som mala v pláne za uplynulý rok (zmenené 16.10.2014) 
50.   Ísť na vianočné trhy do Viedne
51.   Začať sa učiť hrať na klavír
52.   Oprášiť noty a vlastne sa ich naučiť znova (nič si nepamätám)
53.   Naučiť sa viazať kravatu
54.   Ísť na romantickú dovolenku
55.   Prejsť časť Slovenska/Čiech na motorke
56.   Prečítať všetky knihy v mojej knižnici, ktoré som ešte nečítala a sú zaujímavé
57.   Napísať sama sebe list, čo si myslím, že bude o 5 rokov
58.   Spať pod hviezdami s Vyvoleným
59.   Zodpovedať všetky otázky 50 questions that will free your mind http://www.marcandangel.com/2009/07/13/50-questions-that-will-free-your-mind/
60.   Vidieť polárnu žiaru
61.   Spísať všetky zlé spomienky a myšlienky a hodiť ich do ohňa, kde už navždy zostanú
62.   Zistiť 100 vecí, ktoré ma robia šťastnou
63.   Prečítať 50 kníh (11/50)
64.   Navštíviť aspoň jeden iný kontinent
65.   Spraviť si večeru pri sviečkach
66.   Zavesiť zámok našej lásky s Vyvoleným na most v niektorom európskom veľkomeste
67.   Prejsť kompletnou detoxikáciou a vyčistiť hlavne črevá a pečeň
68.   Vytvoriť si kuchársku knihu
69.   Ísť na rybačku
70.   Navštíviť 10 cudzích štátov (4/10)
71.   Úspešne ukončiť bakalára na AAdT
72.   Spraviť si IELTS certifikát z AJ
73.   Raz do týždňa držať ovocný deň
74.   Vyskúšať si aspoň jednodňovú hladovku
75.   Ísť na sushi
76.   Niekoho niečo naučiť
77.   Aspoň jeden deň nikoho a nič neposudzovať
78.   Naučiť sa škótsky akcent
79.   Zverejniť svoj blog na FB alebo Google + (pod mojím skutočným menom)
80.   Navštíviť viedenský práter
81.   Člnkovať sa na rybníku/rieke
82.   Vyskúšať surfovať
83.   Ísť na hudobný koncert svetového interpreta
84.   Ísť na turistiku do Krkonoš
85.   Konečne vyjsť na Kriváň bez toho, aby ma odohnalo počasie
86.   Nejesť sladkosti pol roka
87.   Vzdelávať sa v sebapoznaní/detoxikácii/prírodnej liečbe (môcť si po tých takmer troch rokoch povedať, že ovládam aspoň jedno z toho takmer dokonale)
88.   Cvičiť ráno 5 tibeťanov
89.   Naučiť sa oficiálne prvú pomoc
90.   Držať sa GTD metódy a plánovania každý deň
91.   Povedať NIE bez výčitiek
92.   Posnažiť sa začať písať pre tlačené noviny/časopis/niečo
93.   Napísať 200 článkov (70/200)
94.   Urobiť si poriadok vo všetkých e-mailových schránkach
95.   Vyhodiť polovicu izby, alebo aspoň tretinu
96.   Osamostatniť sa od rodičov
97.   Spraviť raňajky do postele
98.   Splniť niekomu jeho želanie
99.   Úplne sa uzdraviť
100. Mať dostatočný mesačný príjem na svoj život bez neustáleho šetrenia každého centu
101. založiť blog o ľudských právach


8 komentárov:

  1. Och, konečne som sa dostala ku komentovaniu - včera mi to vôbec nešlo, nenávidím tieto dynamické zobrazenia, večne nefungujú poriadne (štve ma najmä to, že často nezobrazujú komentovací formulár!). Nechceš zmeniť dizajn? :D Jednu kamošku som už nahovorila, aby sa dynamického zobrazenia vzdala, lebo ono to síce vyzerá veľmi pekne, ale keď to prosto nefunguje na jedničku, nie každému sa chce referešovať stránku až dovtedy, kým sa mu uráči zobraziť komentovací formulár a potom sa ukracuješ o komentáre...

    Ale k téme: každý prečítaný zoznam 1001 / 101 ma vždy taaak inšpiruje! Napr. tá detoxikácia / očista tela by ma zaujímala, však o tom poriadne napíšeš? ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hm to som ani nevedela, že to robí takéto problémy...asi záleží od prehliadača...no ale teraz fakt budem uvažovať o zmene dizajnu, asi sa vrátim k tomu starému, po pravde vadí mi, že niektoré veci sem vôbec nejdú zobraziť, hoci to vyzerá pekne..popracujem na tom, nevedela som, že to takéto problémy robí.
      Jasnačka o všetkom budem písať, čo sa detoxikácie týka už pripravujem jeden článok, len časovo mi to nevychádza ;) snáď čoskoro.

      Odstrániť
  2. Teším sa na článok! :)

    A ako vidím, vďakabohu máme nedynamický vzhľad a môžem komentovať! :D Ono to môže byť aj v prehliadači, to je pravda... Ale myslím, že ono je najmä ten dynamický vzhľad ešte taký... nevychytaný... Pretože človeku sa musí načítať všetkých tých sedem či koľko dynamických zobrazení a potom mu to nestihne načítať komentovací formulár alebo niečo také (až taký technický typ zasa nie som, nevidím do toho úplne :D).

    No, doteraz som sa moc nemohla sťažovať, keďže som väčšinou nemohla komentovať. XD Inak sa cítim trošku... škaredo, že som ťa donútila zmeniť vzhľad (a to nie si jediná, koho som donútila :D), ale skutočne som to nemyslela zle, len prosto dialóg s čitateľom pri blogovaní považujem za veľmi dôležitý, takže komentovanie by malo byť samozrejmosťou a malo by dokonale fungovať. :) Dúfam, že to teda nevyznelo priveľmi invazívne: že ťa nutím blogovať inak, ako vlastne chceš. XD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. nie, v poho. Ja som práveže rada, že si mi to povedala, lebo fakt som netušila, že je s tým taký problém, totižto mne všetko fungovalo, aj na iných dynamických blogoch..tiež to považujem za dôležité a čudujem sa, že mi tu skoro nikto nič nekomentuje :D takže som rada, že si ma na to upozornila, nevyznelo to nijako zle ;)

      Odstrániť
  3. Aha, ďalší človiečik, ktorého chytil tento projekt! :-)
    Páči sa mi veľa tvojich bodov, normálne teraz rozmýšľam, že ak by som nemala už svoj zoznam vytvorený, tak by som niečo aj odkukala :D Napríklad ma veľmi zaujalo, že naučiť sa škóstky akcent, to sa mi mimoriadne páči! Ja by som bola vlastne rada, ak by som vôbec pochytila aspoň kúsok ten klasický bristký, ale škótsky - to je už iná výzva! :D
    Budem držať palce v plnení ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jasné odkukaj trebárs do nového zoznamu o tri roky :) ďakujem, budem sa snažiť splniť všetko...ten škótsky akcent má pôvod v tom, že zrejme sa tam na jeseň aj s priateľom vyberieme na istý čas, takže by to mohlo byť aj reálne splniteľné :D

      Odstrániť
  4. uz len 62 bod je vyzva sama a sebe :D na tu by som potrebovala ovela viac rokov :D cely zivot :)
    tiez ma par veci inspirovalo z tvojho zoznamu a ako vidim par aj teba z okolitych co uz som citala :)
    good luck!

    a inac suhlasim s dadou vies kolkokrat sa ti nedalo okomentovat clanky? potom som zrusila nervy a skusila to niekedy neskor po case :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem..nj výziev som si tam dala hneď niekoľko, uvidíme :) musela som sa inšpirovať, lebo aj sama som nevedela, ale na druhej strane som si zobrala také veci, ktoré by som si aj skutočne chcela splniť a niečo mi povedali :)
      No ešteže mi to povedala, takto je to potom naozaj lepšie, že som sa vrátila k starému.

      Odstrániť