sobota 21. septembra 2013

Detoxikačné kúry – čo je klystír?

V prechemizovanej a umelej dobe dneška, kedy bohužiaľ nejeme produkty z čistej prírody, ako naše staré mamy, kedy sa živíme takmer výlučne supermarketovými, pekne vyzerajúcimi, ale málo výživnými potravinami, sa musíme o svoje telo starať aj troška inak, ako len liekmi. Jednou z alternatívnych metód, ktorá je mimochodom spomínaná už v Biblii, sú klystíri. Mnohým sa táto forma očisty bridí a príde im nechutná. Preto som sa rozhodla na základe vlastnej skúsenosti, povedať vám niečo o tejto pradávnej forme očisty tela.

Čo to ten klystír vlastne je?
Budeme sa rozprávať na rovinu, aby nedošlo k dezinformáciám a mali ste všetci jasnú predstavu o čo sa vlastne jedná. V medicíne sa zvykne klystír používať, napríklad ak je žena tehotná a je treba vypláchnuť črevá (aby nevytlačila kadečo, keď pôjde na svet bábo). Lekári vám ho však domov nepredpíšu, respektíve, len ak ležíte na lôžku, alebo máte nejakú diagnózu. Klystír sa však používa ako jeden z najlepších foriem prevencie, či pri počiatočných zárodkoch chorôb. Existujú na trhu viaceré preparáty, ale zjednodušene je klystír akási plastová ohybná nádoba, ktorú možno zavesiť a z nej vedie hadička. Zvyčajne majú klystíri na konci kohútik, ktorým možno regulovať tok tekutiny (osobne odporúčam zadovážiť si jedine takýto, pretože tok tekutiny bude potrebné aspoň zo začiatku regulovať).  

Ako klystír funguje?
Existuje viacero spôsobov ako klystír použiť, povieme si o nich pri jednotlivých postupoch, ktoré budeme rozoberať v ďalších článkoch. Zjednodušene sa do neho naleje tekutina, nádobka sa umiestni do výšky ramien a keď sa pustí kohútik, pomocou gravitácie tekutina steká cez hadičku až do našej riťky, kam pred procedúrou nainštalujeme vývod na konci hadičky.


Prečo klystír používať?
V tele sa nám hromadí množstvo patologického hlienu, ktorý  má rozličný pôvod. Môže vznikať z nestrávených zvyškov potravín, zo zlého vstrebávania čriev, prechladnutiami (hlien hromadiaci sa v nosohltanových dutinách), prekonanými chorobami, nedostatkom tekutín v tele a celkovo konzumáciou čohokoľvek, čo prechádza tráviacim traktom. Postupne sa tento hlien hromadí okolo všetkých orgánov v tele. Niektorí lekári, ktorí sa podobnými vecami zaoberajú, vyvodzujú pôvod väčšiny našich chorôb, dokonca aj tak závažných, ako je Alzhaimerova choroba, rakovina, či Parkinson, práve z množstva hlienu v tele, vďaka čomu dochádza k plesňovým a hnilobným procesom. Čínska medicína, ale aj niektorí západní lekári, pripisujú pôvod ochorení predovšetkým črevám, pretože práve v nich sa hromadí najviac odpadových látok a každá časť čriev prislúcha niektorému orgánu. Nesprávnou stravou a pitným režimom sa naše črevá zužujú, zanášajú, kľukatia a vytvárajú vhodné prostredie pre množenie sa parazitov. Zanesené črevá bránia správnemu vstrebávaniu živín a vitamínov a naše telo tým veľmi stráda. Práve črevá treba čistiť ako prvé a na ich očistu je okrem zdravej stravy vhodný práve spomínaný klystír.

Akú tekutinu použiť?
Najjednoduchšie je na klystír použiť čistú vodu. Môžete začať postupne s menšími množstvami,  niektoré metódy však začínajú už od jedného litra (aby sa tekutina dostala do celých čriev). Vodu je možné si osoliť, nakoľko soľ vyťahuje veci, ktoré treba dostať z tela von. Ja osobne túto metódu neodporúčam, skúšala som ju a slaná voda mi príde dosť agresívna. Ďalšou možnosťou je použitie byliniek, tu si však treba dávať pozor čo používame, pretože nie každá bylinka je vhodná a niektoré môžu mať svojimi napríklad vysušujúcimi vlastnosťami zhubný charakter. Najúčinnejšou avšak pre mnohých najnechutnejšou tekutinou je vlastný moč (respektíve moč zdravých ľudí, najlepšie detí). Sama som vyskúšala niekoľko týždennú kúru s močom a myslím, že o jeho účinkoch je slovo naj asi najvýstižnejšie. Pre mňa samu bol moč najprv prílišný extrém a nebolo mi to dva krát príjemné. Keď som to však prvý krát skúsila, celý deň som si moč odkladala a nakoniec si klystír urobila, zistila som, že viac ide o moje predsudky ako o niečo skutočne nechutné (ranný moč som však  do celodennej zbierky nikdy nedávala, pretože mi prišiel plný všakovakého nočného odpadu, hoci niektorý vyzdvihujú dobré vlastnosti práve takéhoto moču). Nakoniec je to moje, hoci to z tela vylučujem. Prečo je najúčinnejší? Pretože má v sebe najväčšiu koncentráciu solí, ktoré sú schopné strhávať z čriev polypy a iné patologické javy ako aj vylúčiť rôznych živočíchov. Najväčšou jeho prednosťou však je, že mikroflóra čriev zostáva nedotknutá, čo bylinky alebo osolená voda nedokážu zabezpečiť. Oproti obyčajnej vode je niekoľko stonásobne účinnejší.

Ako klystír používať?
Existuje viacero metód, ktorými možno klystír použiť. Tou najjednoduchšou je používanie klystíru 1-2 krát behom 2 týždňov. Deň pred použitím by sme mali jesť len ovocie a piť veľa tekutín, v ďalší deň ráno si spravíme klystír a zvyšok dňa jeme prevažne ryžu a ľahkú stravu. Už len touto jednoduchou metódou si aspoň troška prilepšíme. Existujú však mnohé účinnejšie, len troška časovo náročnejšie metódy. O nich zase nabudúce.

A na záver malá pikoška, ktorá mňa samu veľmi prekvapila, nakoľko som nič podobné neprežila, škoda :). Na internetových diskusiách, pri hľadaní viacej info, som zistila, že niektorým ľuďom klystír spôsobuje vzrušenie a sú schopný dosiahnuť celkom kvalitný orgazmus. Dokonca sa predáva aj v rámci erotických pomôcok. Nuž ak sa to pojme ako predohra s partnerom, zrazu sa z nej stáva celkom liečivá záležitosť ;).

Zdroje:
Molochov, G.P. 1997. Totální detoxikace. Úplná očista organizmu. Bratislava: Eko – konzult, 2002. 162 s. ISBN 80-89044-53-9

http://www.biosujo.sk/index.php/zaujimavosti/88-klystir


konzultácia s iridiológom


6 komentárov:

  1. ja som pocula vzdy hrôzy o klystire, ze ake je to neprijemne a priserne a kadeco..... /teraz, kedze cakam babo, mi je tato tema "blizsia"/... a raz som sledovala ist dokument a zistila som, ze niektori ludia si ho davaju dobrovolne, lebo je pre nich taketo precistovanie prijemne.... co ma dost upokojilo. Osobne, hoci nemam skusenost, verim ze je to zdravotne obcas prospesne a pred porodom zasa nic hrozne.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. neviem, myslím, že je to nejaký predsudok alebo čo, tak ono ísť urgentne na WC nie je veľmi príjemné, ale samotný klystír nebolí ani nič...podľa mňa samotný pôrod je ovela horší :-O

      Odstrániť
    2. Tiez mam ten pocit :D, ze toto je to najmenej v tom vsetkom :D

      Odstrániť
  2. Klystír je úplne jednoduchá očista tela. Omnoho viac starostlivosti, času, záujmu sa venujeme tomu, ako vyzeráme zvonku, ale zdnu ... ? Nič nebolí, je to veľmi jednoduché, treba všetko pripraviť a ide to. Fakt, úplne jednoduché. Ale ako iné témy - nepoznám, bojím sa :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to je tak asi pri všetkom, čo nepoznáme, toho sa bojíme a potom si navymýšľame všelijaké hlúposti okolo...máš pravdu je to naozaj jednoduché a bezbolestné ;)

      Odstrániť
  3. Mam otazku, ci som to dobre pochopila, ze klystir robis vecer, ked cel den zbieras moc? ja som zatial len rano klystir robila, s harmancekovym cajom

    OdpovedaťOdstrániť