pondelok 8. apríla 2013

Týždenné radosti a starosti #1



Uplynulý týždeň zhodnotím asi len v krátkosti, keďže moje dni a týždne sa zdajú byť v poslednej dobe veľmi rovnaké. Našťastie mám takýchto pomocníkov a klebetníkov pri učení. Vedia o všetkých kto, kde, s kým, kedy a ako, keďže ako staré babky vykúkajú z okna. Ešteže bývame v takej tichej uličke, pretože inak by tie tajomstvá a klebety asi nezvládli.


Okrem toho, že som sa dennodenne učila väčšiu časť dňa, som si zase raz odtrpela Veľkú noc. Ale bola by som k chalanom krutá, keby som to brala až tak tragicky. Už dobrých 10 rokov si dajú tú námahu, každý veľkonočný pondelok sa pozbierajú a prídu, aby som bola po celý rok zdravá, pekná a usmievavá. Že väčšinou sa môžem o pár dní hodiť na maródku je vedľajšie, dôležitý je predsa celý rok. Tento krát ma však milo prekvapili. V rukách žiadne vedrá plné vody len smradľavé voňavky a štipľavé korbáče. Takto sa mi to páčilo oveľa viacej, hoci som celý deň smrdela ako posledná prostitútka :D

V Sobotu ma Vyvolený zobral k jazeru. Aspoň sa troška prevetrať od tých kníh. A ja hlúpa som si zabudla mobil, takže žiadne foto. Ale narazila som tam na podbeľ, síce len na zopár kvetiniek, ale apríl naň zrejme bude bohatší, keď sa začne umúdrovať počasie. Dúfam, sa mi podarí ísť na zber a vy môžete už smelo hľadať, pretože začína rásť. Z  jazera, kde sa voľakedy chodili kúpať okolité dediny a ktoré dokonca zažilo aj svoju technopárty, sa stal rybársky revír. Vďaka tomu si dnes párty robia kačenky, husy, kapre, volavky a cez leto kopa komárov :D Mne osobne sa jazero páči teraz viacej.

Jarná únava ma nakoniec zmohla tak, že som deň preležala v posteli so zvýšenou horúčkou. Doteraz ma bolí v hrdle a soplím. Kto cez zimu kvalitne oddychoval, by takéto problémy nemal mať. Kto bol zase akčný, minimálne bude pociťovať málo energie. Nemala by sa zvyšovať stimulačnými látkami, takže ja som si hneď dala samozrejme guaranu. O tých stimulantoch som sa dozvedela až neskôr :D. No a kto to preženie s aktivitou a nepočúvaním svojho tela zväčša ochorie. Stále sa mám čo učiť.

Na záver týždňa som si pozrela po druhý krát Atlas mrakov a som z toho filmu uchvátená. A tá hudba...


Objavy uplynulého týždňa

Hoci len jeden objav je úplne minulotýždňový, rozhodla som sa ich zaradiť, pretože môžu byť radou a inšpiráciou.

Myšlienkové mapy

Myšlienkové mapy používam asi rok. Nakoľko ma čakajú štátnice, rozhodla som sa ich používať na hlavné predmety, pretože Správne právo mi príde nenaučiteľný predmet. Pred dvomi týždňami som si vypracovala otázky na skúšku a v tomto týždni som sa ich učila. Každý deň som zvládla desať otázok, čo pred tým trvalo aj dva dni. Moje myšlienkové mapy nie sú dokonalé, pretože používam dlhé vety. Nemôžem ich však väčšinou skracovať, keďže jedno vymenené slovo zmení v práve význam vety. A okrem toho podaktorí profesori si proste potrpia na presné slová z ich skrípt. Ale aj napriek tomu sa moje učenie zredukovalo minimálne na polovicu, čo ma veľmi teší. Takto mám aspoň šancu zvládnuť, už aj tak vo veľmi krátkom čase, skúšky a štátnice. Pripájam malú ukážku ako vyzerajú myšlienkové mapy vytvorené v programe Imindmaps 6 od Tonyho Buzzana.



A takto sa z nich učím..



Kopírovanie obrázkov

Na blogu Romana Krásy som narazila na veľmi závažnú vec, ktorá ma mohla stáť kopu peňazí. Nakoľko sa mi páči, ak je text dotvorený obrázkom a nemám možnosť ku každej téme niečo odfotiť, veselo som kopírovala obrázky z googl-u a myslela si, že uvedením zdroja pod textom je všetko vyriešené. Omyl. Možno ste si všimli, že z väčšiny článkov obrázky zmizli. Bohužiaľ aj z tých bylinkových, kde mi toho bolo asi najviac ľúto. Snáď sa mi podarí pofotiť naživo. Týmto sa chcem Romanovi poďakovať, hoci som na jeho blogu vtedy bola po prvý krát, že som narazila na cennú radu o kopírovaných obrázkoch. Existujú totižto banky, ktoré zhromažďujú voľne šíriteľné obrázky. Sú nimi napríklad freepik alebo sxc, kde je priamo uvedené v licencii pod obrázkom k akému kopírovaniu ste oprávnený. Naozaj som hlúpa, že mi nedoplo, aké mastné pokuty by som mohla platiť, keby mi na to niekto príde. Miloš Nemec si bohužiaľ obrázok na svojom súkromnom blogu nechal a zaplatil nemalú čiastku.  V prípade, že si nebudete vedieť s bankami rady, mrknite Romanov blog, tam to je pekne v článku a komentároch vysvetlené. A ak ste o nich dávno vedeli a ťukáte si na čelo, že ja nie, tak proste len čítajte ďalej. Alebo radšej hneď čítanie ukončite, pretože si na čelo budete ťukať ešte viac.

Skracovanie urls

Vďaka Dade som objavila Ameriku :). Už rok dumám nad tým, aký má zmysel, keď dám odkaz na twitter, ak mi samotný odkaz zaberie polovicu voľného miesta? Kde je potom ešte sprievodný text. Časom som si všimla, že podaktorý majú odkazy skrátené, vravím si, to asi automaticky. No lenže mne twitter automaticky nič neskracoval. Tak som to nechala tak, že snáď raz na to prídem. A ten deň konečne prišiel, kedy mi Dada odporučila užitočnú stránku a ja môžem konečne odkazy veselo skracovať :D No proste už tejto dobe prestávam stíhať.

6 komentárov:

  1. A ty tie myšlienkové mapy sama vlastnoručne kreslíš alebo používaš program? Možno by som sa na to mala dať aj ja - teda, v rámci školy a poznámok, tak ma zaujímalo, či je skutočne osožné sťahovať si program :)

    Dada / trojveršie.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Niektoré kreslím a na niektoré používam program :) Kreslenie zaberie viacej času. Momentálne som používala už len program, hoci kreslené mapy sú také krajšie a človek má z nich krajší pocit, že urobil dačo veľké :D (teda aspoň ja).
      Pri programe sú dve nevýhody - jedna, že stojí okolo 50€ (sú aj zadarmo, ale ani jeden nie je taký pekný, farebný a obrázkový ako tento od Tonyho Buzzana)a ak myšlienkové mapy budeš tlačiť, tak nesmejú byť veľmi rozvetvené, lebo ich budeš mať prťavím napísané...asi pridám do článku ešte foto vytlačených máp, aby si videla ako to vyzerá :)

      Odstrániť
  2. Ta myšlienková mapa bude opäť blogový mor :D už som na to narazila asi 5 krát :) je to zaujimava myslienka a dala by som sa na nu aj ja :)
    pocas skuskoveho treba vypnut a prevetrat sa to je dolezite...:) potom ti to tak vsetko splinie, ze si ani nespomenies aky je aktualny den lebo každý je rovnaký aspoň u mňa to tak bolo :D a vela stastia prajem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. fakt? Konečne sa to dostáva aj k nám, keď som na to asi pred rokom narazila, tak o tom vedelo ešte málo ľudí, hoci v zahraničí sa už vo veľkom využívali...je to dosť veľký pomocník a nie len pri učení..rozvíja kreatívnu činnosť mozgu. Ja už riešim cez myšlienkové mapy skoro všetko, minule som si načrtla aj problém,keďže som nemala páru ako z neho von a hneď ma všeličo napadlo :D
      Ďakujem, zatiaľ si klopem, darilo sa..tie skúšky to je hrúza v tomto..u mňa to tiež vždy tak bývavalo, že som ani nevedela aký je deň a bola som len nervózna. teraz som si povedala, že musím troška vypnúť a hoci sme na jazero išli deň pred tromi skúškami, čo ma čakali v ďaľších dvoch dňoch, učila som sa však na ne mesiac, tak hovorím si stačilo :D snáď som aj tretiu urobila :)

      Odstrániť
  3. takze preto sa citim tak choro a unavene...jasne, jarna unava ;//
    vylet k jazeru xD zavidim.... ja som dnes pilila drahemu usi, ze uz dlho sme nikde neboli....

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To bolo len také spontánne na hoďku kúsok odtiaľto...dlhšie sa ani nedalo, ale občas aj také dobre padne :) treba sa vybrať, aj keď sa zdá, že nie je času a je milión iných dôvodov...hlavne teraz, keď vykúka jarné slniečko, je najliečivejšie, aj proti jarnej únave ;)

      Odstrániť