štvrtok 5. januára 2012

Predsavzatie pre rok 2012 - ZEFEKTÍVNIŤ ČAS a VŽDY VSĚTKO STIHNÚŤ


   Čím sme starší, tým viac lamentujeme ako ten čas letí, ako nič nestíhame, ako nemáme čas na nič. Už dlhú dobu mám s podobným problém aj ja. Nič nestíham, všetkého sa kopí, všetko robím na poslednú chvíľu. Voľakedy to tak ale nebývalo. Vedela som si lepšie rozvrhnúť čas, stíhala som školské povinnosti, domáce aj tie relaxačné. Dnes pracujem, ale len na polovičný úväzok, chodím do školy a mám možno jeden vedľajší záujem. A aj tak nestíham priateľa, kamarátov a vlastne nič, čo ma skutočne baví a chcela by som robiť popri veciach, ktoré ma síce bavia tiež, keďže sa vďaka nim dostanem snáď raz k vytúženému cieľu, ale ktoré občas viac ako to že ma bavia, beriem, že ich musím robiť.




Mám problém s motiváciou. Nadchnem sa pre niečo nové, ale keď nové prejde v rutinu, tak ma záujem opúšťa. Tento môj najväčší problém neviem odstrániť. Samozrejme na jeden problém sa nabaľujú ďalšie, z demotivovanosti pramení nechuť a hľadanie rôznych výhovoriek a iných činností, prečo sa do potrebných vecí nepustiť a kruh sa uzatvára tým, že opäť nestíham, veci robím na poslednú chvíľu a samozrejme nedokonale.

Pred nedávnom som narazila na zaujímavý článok o GTD, čiže Getting things done (Mať veci spravené). Ide o využitie modernej techniky (ale aj s možnosťou napasovania na papierovú formu), spôsobom, aby nám čas nebrala, ale naopak šetrila. Je mnoho vecí, ktoré by som chcela zmeniť vo svojom živote príchodom nového roka, ale viem, že čím viac predsavzatí si dám, tým menej ich splním. Preto som sa na zatiaľ rozhodla pre jediné – zefektívnenie môjho vynaloženého času na čokoľvek. Rozhodla som sa plánovať nie len v duchu večer pred spaním, ale aj reálne používaním techniky, ktorá by mi v tom mohla pomôcť. Je jasné, že úlohy za mňa nespraví, ale pravdou je, že všetko, čo ma napadne a čo by som mala spraviť nemusím držať v hlave alebo v neprehľadnom diári. Okrem toho, že sa snažím žiť jednoduchší život formou minimalizmu, ktorý na náš vynaložený čas priamo nadväzuje (odporúčam blog minimalizmus.sk - nájdeš v obľúbených blogoch), od teraz si budem každú myšlienku zapisovať. Tak si vytvorím plán, ako asi bude vyzerať môj každý nasledujúci deň a so svojim zmyslom pre povinnosť aj úlohy, ktoré ma prestanú motivovať, dokončím a nenechám ich len tak odplávať.

S mojim predsavzatím mi pomôže aplikácie pre pc aj mobil Wunderlist. Zapisujem si do neho všetko, kedy ma čaká skúška, koľko sa chcem naučiť v ďalší deň, alebo aký film sa chystám v dohľadnej dobe vidieť, či akú knihu v nedohľadnej dobe prečítať. Je možné, že moje predsavzatie rýchlo vypchá ako množstvo iných začatých aktivít, pre ktoré som sa nadchla. Tento krát sa však nemienim vzdať. Ak to nepôjde takto, budem hľadať ďalšie možnosti, ako zefektívniť svoj čas a život. Ako odstrániť nepotrebných žráčov času, ako nemusieť spať toľko veľa, ako sa pravidelne venovať aktivitám, ktoré ma skutočne bavia, ale aj tým, ktoré ma neustále posúvajú vpred, aby som sa v tomto komplikovanom svete nestratila. Tento rok už musím naozaj na niečo prísť, nie kvôli vám a kvôli iným, ale kvôli sebe, aby roky neplynuli len tak bez rozmyslu.
PS: ak sa rozhodnete pre zefektívnenie vlastného času, zopár užitočných linkov, kde sa o GTD dozviete viacej:

Ako organizovať čas pomocou modernej techniky (aplikácie pre pc a mobil):





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára